HET MODEL

(T)Huis

Ik werk met model (T)Huis. Dit is een vereenvoudigd model van de culturele organisatie zoals jullie die besturen. Hierin zijn alle wezenlijke bouwstenen aanwezig waaruit jullie (T)Huis is opgebouwd.

I Identiteit

Het gaat hier om de Missie, Visie en Kernwaarden van jullie organisatie. Het fundament van jullie Huis. Zijn deze voldoende herkenbaar voor onze medewerkers en gebruikers? En is hier bij hen ook draagvlak voor?

De pandemie heeft ons duidelijk gemaakt dat we meer moeten gaan omdenken. Wellicht is dit ook voor jullie organisatie een goed moment om jullie Missie, Visie en Kernwaarden opnieuw kritisch te beschouwen en waar nodig aan te passen aan de actualiteit.

B Bestuur

Hoe functioneren jullie als bestuur? Wat gaat goed en wat kan beter? Is er bijvoorbeeld voldoende kennis en knowhow in huis om te anticiperen op de nieuwste ontwikkelingen?

M Medewerkers

Hoe is het met de medewerkers gesteld? Sluit hun kennis en vaardigheden voldoende aan bij het werk waarvoor zij verantwoordelijk zijn? Ervaren zij voldoen- de uitdaging in hun werk?

P Programma

In hoeverre sluit het totaalpakket van programma’s dat ons Huis biedt aan bij de wensen en behoeften van de deelnemers? En bereiken wij met dit pakket ook alle mensen en groepen waarvoor ons Huis is bedoeld?

G Gebruikers

Onder gebruikers van jullie Huis versta ik huurders van ruimten, partijen die bij jullie voorstellingen en evene- menten organiseren, publiek en cursisten van opleidin- gen die zij in jullie huis kunnen volgen. Hoe ervaren onze gebruikers ons Huis in termen van kwaliteit en kwantiteit voor wat betreft o.a. programma-aanbod, gastvrijheid, betrokkenheid en de kwaliteit van onze dienstverlening?

Financiën

Zonder een gezonde en realistische nanciële huishou- ding kan er geen sprake zijn van bestaansrecht voor jullie Huis. Waar liggen de kansen en mogelijkheden?

PC PR & Communicatie

Hebben wij onze pr en communicatie goed op orde? Zijn wij voldoende zichtbaar en is voldoende bekend waar wij voor staan en wat wij allemaal organiseren?

Hoe wordt er bij jullie nagedacht hoe de communicatie verloopt? Wat zijn jullie intenties? Welke middelen staan daarbij tot jullie beschikking en wat kan eraan worden verbeterd?

S Systemen

Medewerkers kunnen hun werk pas goed doen als de ondersteunende systemen waarmee zij werken ook op orde zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan systemen t.b.v. ICT-, personeelsplanning- en kaartverkoopsysteem. Wat werkt goed, wat kan beter en wat zouden we goed kunnen gebruiken.